USG piersi – Żory

Dla kogo jest to badanie

Wskazania do przeprowadzenia badania USG piersi:

• ból piersi,
  • zmiany, które pacjentka zauważyła podczas samokontroli,
  • gdy występuje wyciek z brodawki sutkowej,
  • piersi o utkaniu gruczołowym,implanty silikonowe uniemożliwiające uwidocznienie tkanki piersi w mammografii,
  • powiększenie węzłów chłonnych pachowych,
  • pooperacyjne usunięcie gruczołu piersiowego,
  • nieregularny, zmieniający się kształt piersi i brodawki sutkowej,
  • badania kontrolne wcześniej rozpoznanych zmian łagodnych,
  • w ciąży lub w sytuacjach kiedy pacjentka nie powinna być eksponowana na promieniowanie rentgenowskie (mammografia),
  • przebyty rak piersi po leczeniu oszczędzającym lub mastektomii,
  • profilaktycznie, gdy w rodzinie kobiety występowały nowotwory (rak piersi, rak jajnika),
  • podczas hormonalnej terapii zastępczej

Jak przygotować się do badania USG piersi?

Badanie USG piersi jest badaniem nieinwazyjnym i bezbolesnym. Do badania nie należy się specjalnie przygotowywać. Ponieważ jest ono bezpieczne, może być przeprowadzone również u kobiet w ciąży i karmiących piersią.
USG piersi można wykonać w dowolnym momencie cyklu.
Pacjentki, które skarżą się na ból i wrażliwość piersi przed miesiączką, powinny zgłosić się na badanie w pierwszej połowie cyklu.

Korzyści USG piersi:

• badanie USG jest nieinwazyjne i przeważnie bezbolesne,
  • jest szeroko dostępne, tanie, do wykonania którego nie jest potrzebne skierowanie od lekarza.
  • może być powtarzane dowolną liczbę razy, bez konieczności zachowywania odstępów pomiędzy kolejnymi badaniami,
  • pozwala wykryć zmiany u kobiet z piersiami zbudowanymi głównie z tkanki gruczołowej,
  • pozwala ustalić charakter zmian w piersiach w niektórych przypadkach, kiedy nie jest to możliwe za pomocą mammografii,
  • nie stwierdzono żadnych działań niepożądanych związanych z wykonywaniem USG piersi.

Jakie dokumenty zabrać na badanie USG piersi?

Każda kobieta powinna wziąć ze sobą dokumentację, którą dysponuje. Dotyczy to przede wszystkim:

• wyników poprzednich badań USG piersi,
  • wyników mammografii.

Rak piersi – czynniki ryzyka, objawy i metody diagnostyczne

W początkowym stadium rozwoju, rak piersi i łagodny nowotwór sutka, przebiegają najczęściej bezobjawowo. By odpowiednio wcześnie wykryć zmiany nowotworowe, konieczne jest przeprowadzenie badania diagnostycznego piersi, co pozwoli na szybkie rozpoczęcie leczenia.

Specjalista radiologii i diagnostyki obrazowej

Radiologia | Diagnostyka

GE Voluson E8 4D Ultrasound

GE Voluson E8 to najwyższej jakości system ultrasonograficzny wykorzystywany w położnictwie, ginekologii, medycynie matczyno-płodowej i medycynie wspomaganego rozrodu. Charakteryzuje się wyjątkowym realizmem ultradźwięków, co pozwala odkrywać drobne szczegóły w niezwykły sposób.
Doskonała opiekę nad pacjentką zapewniają innowacje w jakości obrazu, automatyzacji, technologii przetworników i analizie obrazu.